A Brugarolas S.A. egy spanyol vegyi vállalat, mely hosszú múltra tekint vissza az állandó fejlesztés és kutatás területén a kenőanyagok és termékek előállítása során. Az összegyűjtött tapasztalatokon és tudáson alapulva, hűen a cég filozófiájához, a Brugarolas S.A. folyamatosan fejlődik és működik, hogy elérje elsőszámú célkitűzését: a maximális minőség biztosítását.
A céget 1885-ben ezer pezeta alaptőkéből Miguel Brugarolas Bofill alapította, irodákat nyitva a barcelonai Ronda De Sant Pereben. 1913-ban, Miguel Brugarolas Bofill halálával a cég neve megváltozik Vda. e Hijos de M. Brugarolas-ra. A folyamatos fejlődés, a kereskedelmi és gyártási tevékenységek gyors növekedése 1915-ben az első gyár megnyitásához vezet L'Hospitalet de Llobregat-ban. 1922-ben az irodák növekednek és a Pau Clarís 22. számú utcára költöznek, Barcelonába. 1928-ban, Primo de Rivera diktatúrája alatt a Brugarolast a CAMPSA kisajátította, az olajágazat államosítása eredményeként. 1945-ben a társaság elkezdi használni a jelenlegi nevét: Brugarolas, S.A. 1950-benElisa Canals meghal, Miguel Brugarolas özvegye. 1964-ben a társaság igazgatója, Santiago Brugarolas Canals is meghal, és fiait kinevezik vezetőnek: ők Santiago, Juan és Luis Bruglas Fábregas.
1974-ben a vállalat folyamatos és látványos fejlődése révén a gyártóüzem átkerül a barcelonai Rubiben épült új gyár modern létesítményeibe. 1976-ban az irodákat is áthelyezik az új Rubí gyárba, ezzel befejezve a létesítmények korszerűsítését. 1983-ban a Brugarolas Distribución S.A. (BRUDISA) megszületik, és piacra dobják a speciális kenőanyagok sorozatát, a BESLUX termékcsaládot-t, mely egy olyan termékcsalád, amely innováció és minőség tekintetében még ma iskiemelkedő referenciaként szolgál. 1985-ben a cég büszkén ünnepli első centenáriumát.1992-benLuis Brugarolas Fábregas megszerzi a Brugarolas, S.A. és a BRUDISA részvényeinek 100% -át. 1995 és 1998 között a cég, kiemelkedő autóipari és az élelmiszeripari tevékenységek növekedése eredményeként, megszerzi az ISO-9001, ISO-9002 és EAQF-94 tanúsítványokat. 1996-ban szerződés születik a a Dynamic márka fejlesztésére.
1998 és 1999 között új területek vásárlására kerül sor, és elvégzik a Rubí gyár első bővítésének munkálatait. 2003 magasságában, a folyamatos bővülés következtében, új raktárak épülnek. Így 2004-ben megszületik a Can Calopa logisztikai központja, amelyet az összes Brugarolas termék forgalmazási pontjaként tartanak számon. 2004-ben a vállalat megszerezi az ISO / TS 16949 tanúsítványt, amely megerősíti a vállalat elkötelezettségét az autóipar követelményeinek való megfelelés iránt.
2005-ben új speciális zsírüzem indul. 2006-ban a Brugarolas, S.A. melletti szomszédos, 8600 m2-es telek megszerzése révén beindul a Rubí üzem második bővítésének folyamata. 2010-ben a Brugarolas, S.A., 125 éves jubileumát ünnepli. 2011-ben egy új reaktor épül az ipari zsírok iránti igény kielégítésére. 2012-ben a Brugarolas S.A egyesül a BRUDISA-val. 2013-ban megkezdődik egy újabb üzem telepítése marine kenőanyagok gyártására.
2014-ben a nyersanyag-raktár bővül, 2017-ben megszerzik az IATF-16949 tanúsítványt. 2019-ben a Brugarolas, S.A. - ahogyan jelenleg is - a Brugarolas család negyedik generációjának a kezében van, továbbra is halad előre ugyanazon a vonalon, amely már a tizenkilencedik században kezdődött, mely szerint az ügyfelek elégedettségének fő oka a minőség és a szolgáltatás színvonalának kimagasló teljesítménye. A cég filozófiája, egyben a mi hitvallásunk is: a folyamatosan képzett szakembergárda, a pontos és precíz teljesítmény az egyetlen módja az Európában és világszerte érvényes minőségi előírások teljesítésének.
Összefoglalva azt mondhatjuk, hogy a Brugarolas S.A egy nagy múlttal rendelkező kémiai anyagokat gyártó cég, mely állandó fejlesztéseket visz véghez a kenőanyagok és termékek kutatási és gyártási foylamatának területén. Mindennek az alapja, a megfelelő szaktudás felhalmozása; a megfelelő szakemberek kiválasztása valamint a legjobb technológiák megvásárlása, alkalmazása és tökéletesítése. Az idő és az elszántság az évek folyamán egységesítette a céget, és lehetővé tette hogy termékeivel teljesítse és kielégítse az iparág számos szegmensének szükségletét, és a globális piaci követelményeket. Mindezek eredményeként a 100%-os spanyol tulajdonú vállalkozás hosszú távon is fenn tudja tartani iparágvezető pozícióját, és látványos terjeszkedését a nemzetközi platformon egyaránt.